Mycket kreativitetskrävande

Hej hopp bloggen!
 
Ja, jag ber om ursäkt om för detta oerhört sega blogguppdatering men som jag förklarade innan så är det lite mycket och jag hinner inte med. Mycket med gymnasiearbetet bland annat och haft lite strul med en uppgift i Foto 2. Jag ska göra ett bokomslag men kära photoshop ville inte som jag ville alls, däremot går det bra nu iallafall så det går sakta frammåt. Jag gör vad jag kan för att inte bli stressad så att säga, men ja ni förstår. Kul ändå att det är en del som kikar in här, det gör mig glad ❤️
 
Förra veckan fick vi en ny uppgift där vi ska göra 3 projekt till halva delen av januari. Känner redan att pressen börjar komma då min kreativitets-level inte är på topp trim just nu. När det blir så mycket och man måste anstränga sig en hel del så blir det ju tillslut stopp i hjärnan. Så trotts det så har jag iallafall lyckats komma på 3 stycken projekt som jag ska kombinera ihop i ett tema, för att slippa pressa mig själv och stressa i onödan. Blir jobbigt när man har 3 olika saker om jag säger så, jag ska göra något som hänger ihop. Som har ett gemensamt tema fast dom är i olika estetiska uttryck.
 
Min idéer är då att jag ska skapa en låt, en gif (eller något i video om rita/måla) och sedan ska jag prova att göra en cinemagraf! Är fett taggad över cinemagrafen faktiskt. För er som inte vet vad en cinemagraf är så är det en ''stillbild'' med någon form av rörelse i. Typ löv eller vatten som rör sig men själva motivet/motiven står stilla. Påminner lite om gifs fast annorlunda samtidigt.
 
Detta blir ju då 3 olika estetiska uttryck, 3 projekt men som alla håller ihop då jag ska ha samma tema. Känns mycket smidigare så för min del so I don't complain! 😌
 
Jag är faktiskt klar med min första bild till gymnasiearbetet så är nu på bild nr 2! Satsar på att ha minst 2 bilder klara innan jul så min planering går prima, bättre än vad jag hade tänkt mig 😎
(Påbörjar med Dratini och pluggade även på tåget tillbaka från Malmö, duktigt!)
🍁

Kommentarer:

1 Josefine Svärd:

va duktig du är!

2 Felicia%5B17%E5r%26rullstolsbunden%5D:

SV: Men jaaa verkligen!! :D

Shit vad duktig du är! Skulle vilja kunna teckna jag med! =)

Kommentera här: