4 timmars håltimma

Hej och hopp! ^^

Hur mår ni idag då? Det är väl ok med mig förutom att jag känner mig helt död idag. Sov ganska dåligt förra natten så ja, jag är en zombie. Levande död. Ja kalla det var ni vill men är iallafall zombiefierad haha...

Ja just nu sitter jag och min kompis här och arbetar lite med olika saker. Jag håller på med nästa skiss till mitt gymnasiearbete. Har ju liksom 4 timmars håltimma på torsdagar vilket känns ganska segt ibland men det är ändå bra för då kan man plugga i lugn och ro. Framförallt nu när vi har gymnasiearbete och pressen är stor som bara den så känns det väldigt bra med lång håltimma en gång i veckan 😊   Om en stund ska vi drar ner till stan en stund. Ska följa med henne till tandläkarn och sen är det att äta lite lunch som inte heter ''skolmat'' för usch... vår skola är inte på topp när det handlar om maten...
 
Här är min lilla ''skiss'' på Charmander. Det är min tolkning på honom också för jag gillar att köra på eget. Inte kopiera rakt ut på andras verk utan gör mina egna tolkningar. Är inte helt fine med själva skissen direkt, jag menar kolla bara på proportionerna! Huvudet är rätt stort till skillnad från kroppen och jag avskyr det. Tur är väl att de tär en skiss och skisser är ju inte menat att vara ''perfekta'' så får lägga ner ''perfektionist'' delen av mig själv på hyllan nu. Hahah den gör mig galen...
För er som undrar vilka pennor jag vanligtvis använder när jag ritar (inte skissar då) för hand så är det dessa jag använder. Dom här har jag haft sedan 6:an när min rektor köpte detta till mig. Jag skojar inte, MIN GAMLA REKTOR KÖPTE DETTA TILL MIG?! Nä men saken var att han frågade mig om jag hade pennor när jag ritade och jag missuppfattade honom, trodde han menade skriftmässigt men så kallade han in mig till hans kontor en dag. Trodde jag hade gjort något och skulle få värsta utskällningen men så kom han bara fram och gav mig detta. Både jag och mina två närmsta vänner såg chockat på honom. Min enda kompis frågade också vår rektor om han hade köpt till mig varpå han sa: ''Ja, hon måste ju utveckla sin talang för rita och måla och då måste man börja någonstans tänker jag''.

Jag tackade och tog emot haha... fortfarande chockad men dom betyder mycket ändå. Första gången jag fick något speciellt också med tanke på att dessa pennor är inte världens billigaste ibland. Det roliga är att jag har tonvis med sådana här pennor hemma. Har säkert 6-7 stycken sets som detta liggandes. Dom fick jag under åren efter det i födelsedagspresent och julklapp. Så ja, jag behöver verkligen inte köpa fler pennor på ett väldigt bra tag haha..😂

Nä nu ska vi strax dra så ska börja packa ihop! Vi höres 😇

🍁

Kommentarer:

1 Fröken Rödlök:

Jag tycker ändå din skiss såg bra ut, man ser att du har talang. Det var gulligt av din rektor!
4 timmars håltimma, fy .. jag hade väl 2-3 när jag gick i skolan och jag avskydde det. Men härligt du ser positivt på det.



Jag letar bloggar till länkbyte - hör av dig om du är intresserad!

Svar: Hej! :)
Jo man tackar <3 Jodå det känns haha, i andra året och första året hade vi 3 timmars håltimma x)

Vi kan gärna köra länkbyte! Skulle vara mycket trevligt det faktiskt! :D
Katinka Paulsen

Kommentera här: