Mandala

Jag försökte ge mig in på Charmander men det gick sådär, är så pass missnöjd med den så jag påbörjade mandala-arbetet på en av dom som redan är färdigkaalkerade. Ja, haha ibland har jag då ingen tålamod och eftersom jag var frustrerad och sjuk så började jag mandala-arbetet. Jag har hört att det ska vara väldigt lugnande och stressminskande att rita mandala så I gave it a try. Kan inte mer än hålla med om att det var extremt lugnande! Jag blev hur lugn som helst, funkar nästintill som terapi typ (ungefär) men det är från person till person såklart. 😄

Jag insåg att bara arbetet med huvudet och manen tog ca 6h att göra. Där snackar man tålamod och jag satt i det non-stop. Arbetade 6h non-stop.... och sedan slog det mig att jag ska göra fler sådana här bilder då jag gör en målarbok som gymnasiearbete. Well good luck! Har till maj på mig😅

Ska fortsätta att arbeta men denna idag och pallar jag det  så har jag officiellt en färdig bild av många andra... visst bättre att man får lite resultat så man kan reflektera det när man går tillbaka.
 
 
Jag är nöjd med hur mönstret är just nu faktiskt och jag är taggad på slutresultatet! Här har vi iallafall en sneakpeak på produktionen. Första gången jag också sätter mig i för att göra mandala och nej, det är inte alls svårt. Handlar mest att upprepa mönster så som cirklar, löv-former, trekanter etc etc etc. Ja, geometriskt funkar detta också! Jag rekomenderar detta för er som känner er stressade eller arga etc. Give it a shot!😃
🍁

Kommentera här: