Svar på tal

Hej!😊

Tänkte svara på en fråga här som jag fick angående socialen och fosterhemmet. Kommer svara på frågor nån gång ibland så fråga gärna på om ni vill! 😉  Dessutom behöver man inte skriva vem man är, går lika bra att vara anonym också so feel free to ask whatever you want!🍁
_____________________________________________________________________________________________________
 
- Jadu, det har jag länge undrat också. Jag har en nära vän som också far illa som jag och socialen gjorde inte ett smack för henne heller. Sorligt är det att socialen ens ska hålla på såhär när man behöver dom som mest. Jag har hört även dom som har fått det bra så jag tror inte detta är direkt en ''generell'' sak men när dom väl missar så är det ju under all kritik!! Jag kan ha haft otur med handläggaren. Jag hade två stycken i början som följde mig men båda två missade så det säger rätt mycket i det. Sedan så lämnade den ena för hon skulle börja jobba för en annan avdelning typ men det var illa ändå. 

Jag ansökte faktiskt om att byta handläggare med hjälp av mina bilogiska föräldrar då vi båda kände att denna handläggare var åt fanders. Dock övertalade min andra fosterfamilj detta med motivering ''jag kan få sämre'' då dom syftade på att det händer att man kan få sämre också. Dom har ju varit fosterhem mycket länge så jag litade på dom med tanke på erfarenheten men jag ångrar starkt att jag inte försökte få en ny iallafall. Nu i efterhand ångrar jag med tanke på att hon inte lyssnade på mig sista tiden heller.
 
Jodå, tyvärr var/är den familjen mycket utseendefixerade vilket är väldigt sorgligt också. Är glad över att det aldrig tog på mig. Jag lärde mig istället att börja se människor på insidan då det är personligheten som räknas. Jag menar, det finns ''douches'' även om usteendet säger motsaten. Jag hoppas du förstår vad jag menar.

Hoppas du fick svar på dina frågor! ❤️ 
_____________________________________________________________________________________________________
🍁

Kommentera här: