Vad är kärlek för dig?

Alla har vi olika synsätt på kärlek och vad vi definarer kärlek som. Vissa tror inte alls på det och andra upplever det som en nervös känsla i magen eller att man är ''over the moon'' med sömnlösa nätter och koncentrationssvårigheter när man ska göra ett arbete. Oavsett vad man nu känner eller hur man definerar det så finns det inget som är rätt och fel. Jag anser att vi alla ser kärlek olika och oavsett hur man ser på det så finns det inget rätt och fel. Det är heller inte fel att tycka om flera människor eller tycka om samma kön. Kärlek som kärlek, no matter the gender!❤️  Hoppas ni förstår vad jag menar 😇

Jag ser kärlek som något extremt djup. När jag var yngre så var det mer ''det vanliga''. Först var kärlek något vuxna höll på med (tjej-och killbasiller ni vet 😂), sedan när man började komma in i tonåren så börjar det bli helt annorlunda till skillnad från när man var yngre. Kärlek är ju också något rent biologiskt vilket gör att jag tror helt på dess existens haha.. Det biologiska innebär alla dessa kemikaliska reaktioner vi får i hjärnan när vi blir kära i någon. Detta har att göra för att man ska ''finna'' den rätta partern för framtida barn (ja jag vet hur ''oromantiskt'' det där låter). Däremot tror jag inte enbart på forskningen och biologin. Som sagt, det är VÄLDIGT individuellt hur människor känner och ser på det. 

Jag känner inte enbart efter alla kemiska reaktioner som fuckar upp min hjärna utan jag binder mig till personen. Jag binder inte som ett kärleksband ni vet, utan jag får en mycket djupare band till personen i fråga. Med tanke på att jag anser mig som en ganska andlig och öppensinnad människa och jag känner kopplingar till mycket, så blir även min koppling till partnern extremt djup. För mig blir det som ett onsynligt, oförstörbart band och om den skulle brytas så hamnar jag verkligen i en depression och känner mig vilsen, jag blir förstörd rent ut sagt. Ja, det kan låta fnuttigt och så men som jag sa förut: vi alla upplever och ser på det olika. Alltså vi alla tar igenom oss på olika sätt också, det beror helt från person till person. 

Om ni inte hänger med på vad jag menar med förbindningen jag upplever så kolla på spelet ''Beyond Two Souls'', då förstår ni exakt vad jag menar med denna djupa och andliga förbindelse jag känner till partnern.

Så vad är kärlek för mig? För mig är det en riktigt djup förbindelse till partnern och det är något mer än vad jag själv förstår. Det är inte bara attraktion utan det är något mycket, mycket mer och djupare för mig. Nästan lite som filmen Avatar typ. Den djupa förbindelsen mellan två själar, förbindelsen med natur och allt. Det är svårt att förklara men jag hoppas att ni hänger med lite på spåren annars. Jag själv kan inte sätta exakt på ord hur jag upplever det, då jag saknar ord att beskriva det. Det är väldigt djup och betydelsefullt för mig och skulle det brytas (vilket det kommer göra någon gång i framtiden, antingen skills man åt eller så kommer döden) så tär det på mig något vansinnigt. Det är väl nackdelen med detta om man har djupa förbindelser med partner och natur exempelvis...

Jag har två bilder där jag försökte illustrera hur djup kärlek är för mig. Hur jag upplever det och hur det känns. Jag kan inte riktigt förklara allt på bilderna så jag låter bilderna tala för sig själva. Ni vet, en bild säger mer än tusen ord och sen är det upp till var och en att tolka det. ❤️

 

Vad är kärlek för er?
🍁
 

Kommentera här: