Lite av de senaste verken...

Hej på er alla! :)

Vill återigen tacka er alla för att ha läst och uppmärksammat min historia. Har fått höra mycket älskvärda responser och jag är mycket tacksam för er hjälp! Som sagt tilllsammans är vi starka!♥ Som jag sa i tidigare inlägget om kommer del 3 av bloggserien ''När det slår tillbaka...'' nån gång denna veckan. Anledningen är som sagt skolan men tack för att ni stannar kvar! ♥♥♥

Jag ska i detta inlägg visa lite av mina verk som jag har gjort. Dessa målningar spelar en stor roll över hur jag mådde när jag gjorde dom. Några av dom gjorde jag när jag var mycket ledsen och deppad. Man kan se det på åtminstone en av dessa, då det är ganska tydligt. Alla känslor och tankar kom nu på senare tider. Efter allt jag har varit med om då påverkades det mig extremt mycket efteråt, när jag väl hade flyttat från allt. Det kom som ett slag i ansiktet. För att jag ska hantera mina demoner lättare så brukar jag måla och rita mycket, vissa är inte tydliga alls med hur jag mådde medan andra är det väldigt mycket. Motiven varierar extremt mycket också.

För mig så funkar det bäst att ''måla ner'' sina känslor. Vissa hanterar det genom träning, skriva dagbok, skriva notes och sedan slänga dom/sätta eld och/eller pratar om sina känslor för någon. Vi alla hanterar saker olika och för mig så gör jag det genom att rita. Jag har pratat och skrivit förut men kände att det inte var tillräckligt alltid. När jag ritar så ''låser'' jag in känslorna i bilden för att det överhuvudtaget ska bli hanterbart för mig. Kan förklara varför jag ritade så oerhört mycket under dom år jag var på första fosterhemmet. 

En lite fråga också som skulle vara kul att få svar på. Hur gör ni andra när ni har det jobbigt (stress, depression, drama etc etc etc...)? :) 

 
 
(Från det underbara spelet ''Ori and the blind Forest''. Kolla spellistan HÄR om ni är intresserade av Gameplays)
 
 

Här var några verk av vääääldigt många haha... Ja som ni kanske förstod så är den sista bilden den som är mest tydligast över hur jag verkligen mådde under den perioden. Jag ritade denna strax innan jag skulle flytta från min andra och sista fosterfamilj. Jag mådde verkligen dåligt den sista tiden innan jag skulle flytta därifrån, väldigt dåligt. Mer om det kommer i bloggserien också.

Nä nu måste jag återvända till lite skolarbeten så men vi hörs imon! Hoppas ni alla har haft en bra dag! :) Min dag var helt okej faktiskt och jag har mått mycket bättre efter att jag öppnade mig och uppmärksammade problemet med fosterhem ocha allt det där. Återigen och tusen gånger om:
                                                                                  TACK!♥♥♥♥♥♥♥♥

Kommentarer:

1 Lina:

Viktigast när man är under depression och är stressad det är att man accepterar att man har det svårt för tillfället för då är det lättare att ta sig ur svackan. Försöker även att unna mig roliga saker för det gör man oftast för lite vid svåra perioder utan känns ibland som att man bestraffas sig själv mer eller mindre :) sen är det bra att hitta bearbetningsmetod, jag ritar mina känslor och får mycket tid för mig själv igenom detta, då kan jag reflektera under tiden över problem och möjligtvis komma på lösningar till problemen :)

Kommentera här: