Min favorit trilogi

Jag har många filmer som jag älskar (bortsett från min favoritserie), för många för att ens kunna räkna dom alla. Däremot har jag en favorit trilogi som jag nog aldrig kommer att ersätta av någon annan trilogi. Jag älskar filmdramatiseringen av Dan Browns böcker. Jag älskar dom! 😍  Dock har jag en väldigt dålig koll på just datumen när nya filmer kommer ut (jag vet, skamligt när man är en filmnörd). Däremot så blir det ju ibland som en överaskning också. Jag fick nämligen reda på igår att den sista filmen i trilogin har kommit ut! Inferno! 😍
 
För er som inte riktigt har koll på film-trilogin så kan jag ta en snabb genomgång om alla filmerna (inklusive den nya som jag inte har sett). 😎

  1.  The Da Vinci Code (2006)

    Filmen handlar om en symbolforskare vid namn Robert Langdon som kallas in i ett mordutredande i Paris. Mannen tillhörde ett hemligt sällskap, Prieuré de Sion, som har en stor hemlighet som kan förändra hela den religiösa historien. Hans mystiska och kryptiska meddelande går till hans barnbarn Sophie och hon vädjar hjälp från Robert Langdon då alla andra som var med i det hemliga sälskapet har blivit mördade. Dock tolkar polisen meddelandet som att det är Robert som är mördaren. Tillsammans möter Robert och Sophie stora utmaningar kring symboler, Sophies glömda bakgrund, samt finna den riktige mördaren och finna sanningen kring den hemlighet som ligger gömd...  (BILD)

  2.  Angels and Demons (2009)
     
    Denna film är fortsättningen från den förra filmen. Denna gången handlar det också om en rad mord på prästkandidater då Vatikanstaten ska rösta fram en ny Påve då den gamla dog under oförklariga förhållanden. Återigen blir symbolforskaren Robert Langdon inkastad i mordutredandena. Varje mordoffer har en symbol inbränt i huden och detta leder Robert in i en stor internationell konspiration som involverar hela den katolska kyrkan... (BILD)

  3. Inferno (2016)
     
    Här vaknar symbolforskaren Robert Langdon upp på ett italenskt sjukhus med minnesförlust om vad som hände och varför han hamnade där. Han träffar läkaren Sienna Brooks och dom börjar arbeta ihop och försöka lösa vad det är som pågår. Tillsammans åker dom runt i Europa i kamp mot klockan för att förhindra en global konspiration...(BILD)
 
Jag är så TAGGAD för se sista filmen i filmtrilogin! Jag har hört att böckerna ska vara ännu bättre och jag tvilar inte det minsta. Med tanke på hur oerhört bra filmerna har varit so far så är det ingen tvekan om hur böckerna är. Kommer sätta mig ner nån dag och läsa alla böckerna. Har även gjort ett arbete kring Dan Brown och hans arbete och det är verkligen mind blow! Jag rekomenderar starkt denna trilogi om man är nyfiken kring symboler med samverkan på religion. Enligt Dan Brown själv så är böckerna baserad på en del sanna saker då han har gjort ett omfattande arbete kring ämnet...
 
 
Kika gärna på Dan Browns verk och så, något jag starkt rekomenderar!
🍁

Kommentarer:

1 film&serier bloggen:

Jag älskar Da vinci koden och den sista filmen Inferno verkar också vara riktigt bra!

Svar: Ja kan knappt vänta tills man får se den! Wiiii! :D
Katinka Paulsen

Kommentera här: