TV-serier jag rekomenderar

Idag finns det hur många serier som helst. Känns ibland rätt svårt att veta vilken serie som är bra eller vilken serie som är dålig. Ja ni vet säkert själva hur det är idag och hur svårt det är att finna något man tycker om. Jag har iallafall det problemet. Speciellt när en serie har slutat eller håller på att sluta och man måste då söka upp något nytt igen. Jag har just nu två serier som jag följer (väntar på en som börjar nästa år)  men jag tänkte ta upp dom serier jag har sett också som jag också rekomenderar 😇
 
  • American Horror Story: Jag följer denna serie och har gjort sedan första säsongen och jag älskar den! Det som är så bra med denna serie är att man måste inte ha sett alla eller följa dom i ordning. Varje ny säsong har en helt ny story till det. Första säsongen handlade om ett hemsökt mördarhus där en familj flyttade in. Andra säsongen utspelade sig på ett mentalsjukhus och så vidare. Nu, säsong 6 handlar det om ett par som berättar sina upplevelser på ett hemsökt hus mitt ute i ingenstans (dom har filmat så det ska vara som en dokumentär).Under blodsmånen en gång om året kan dom som hemsöker döda människor som har bosatt sig. Riktigt spännande! 😱😍

    Kategori: Drama, horror, Thriller

    imdb: 8,2/10



  • WestWorld: Denna serie har jag precis börjat följa. Den kom upp som ny serie för mig så jag provade med tanke på att jag inte hade så mycket kvar liksom av mina serier jag följer. Denna är riktig bra faktiskt och spännande! Serien är inspirerad av en film med samma namn skriven av Michael Crichton. Denna serie handlar om en nöjespark som är bebodd av människoliknande robotar som kan tänka själv. Ja, det är articifial intelligence robotar. Det handlar också om hur en del av dom börjar vakna upp ur denna falska dröm dom alla har levt i. Människorna kontrollerar dom fortfarande och dom som har ''vaknat'' låses in för dom anses vara farliga....

    Kategori: Drama, Sci-fi, Western

    imdb: 9,2/10



  • Grimm: Ja, detta är min storslagna favorit! Just nu jobbar dom på sista säsongen (säsong 6) som börjar nästa år. Lite sorgligt men men, en serie kan inte hålla på i evigheter samt att dom har säkert annat att göra i sina liv. Jag älskar iallafall serien och kommer var close to my heart! ❤️

    Grimm handlar om en mordutredare vid namn Nick Burkhardth, som upptäcker att han är en ättling till en uråldrig jägarblodsband som bekämpar övernaturliga krafter. Det handlar om att människan egentligen har olika naturer som man föds in. Det finns såklart ''vanliga'' människor men dom som har en annan natur kallas ''Wesen'' (från tyskan: Väsen) och dom kan visa sin ''sanna natur''. Deras utseende förändras och deras naturer kan vara hundliknande, kattliknande, rävar, lejon, alien-liknande, tjurar, även häxor (fast dom ser mest ut som zombies fast med häxkrafter och extremt starka och farliga) och så vidare. Det som alla Wesen avskryr är människor som Nick, ättlingar till den uråldriga jägarblodsbandet ''Grimm''. Grimmar har genom århundraden jagat Wesen därav det dåliga ryktet och det ständiga hoten.

    Kategori: Drama, Fantasy, Horror

    imdb: 7,8/10


  • Constantine: Denna serie följde jag och den är riktigt bra. Dock finns det bara en säsong på 13 avsnitt av den vilket är sorgligt för denna serie är lika bra som Grimm. Den hade säkert blivit en storsuccé om dom kunde fortsätta med serien. Vet inte vad som hände men fick höra att det blev lite problem med pengar eller vad det nu var. Iallafall, trotts bara en säsong är den riktigt bra och spännande! Den liknar mycker Supernatural faktiskt! 😇  

    Det handlar om en man vid namn Constantine som kämpar med sitt förflutna som är fylld av synder så som häxkrafter och andra ''icke-guds'' saker. Intill detta så kämpar han med sin tro för att inte bli kastad till helvetet. Plötsligt, en dag så fick han ansvaret att rädda och försvara mänskligheten från demoner och andra mörka krafter som tänker ta över världen. Detta gör han med att själv, använda sig av mörka krafter.

    Kategori: Drama, Fantasy, Horror

    imdb: 7,5/10


  • Zero Hour: Denna serie har bara en säsong också dessvärre men storyn var rätt kort så det passade bra med en säsong. Man kan säga att den är som en film, fast uppdelat för att storyn är för lång för en film och för kort för att vara en längre säsong. Denna serie gillar jag också och gillar man konspirationsteorier och/eller är intresserade för att gå in på djupet när det kommer till människor och människans historia och händelser, så är denna korta serie perfekt! 😉 

    Zero Hour handlar om en man som jobbar som redaktör på en tidning. En dag blir hans fru kidnappad och han försöker desperat få tillbaka henne och får konstiga samtal av en okänd man som sägs ha henne. Det mannen vars fru är kidnappat inte vet är att hans bisarra öde kommer att dras in i ett av människans mest övertygande konspirationsteroier, och klockan... den tickar...

    Kategori: Drama, Fantasy, Thriller

    imbd: 6,4/10
     
  • The Strain: Denna serie följde jag lite, har dock hamnat efter haha...kanske borde ta upp det igen. Det har kommut ut 3 säsonger so far what I know. Har sett första säsongen och den är speciell, lustig och bra. Den är inte som dom flesta andra Vampyr-serier som Vampire Diaries utan här har man kombinerat epidemi med Vampyrism. Allt i ett! Så ja denna kommer inte bli lika sexigt och dramatiskt som Vampire Diaries om ni trodde det (hehe) 😉

    The Strain handlar då om en okänd och konstig virusepidemi som härjar i New York. Detta virusutbrott, som bokstavligen förvandlar människor till blodsugande zombies med långa tungar som blir som käkar nummer 2, kännertecknas från en gammal, uråldrig och ond stam av vapyrism. Det är upp till några få människor att bekämpa spridningen och stoppa huvudsmittkällan som visas sig vara den första vampyren som har legat gömd i flera hundra år...

    Kategori: Drama, Horror, Thriller

    imdb: 7,5/10
 
Här har ni lite tips om ni gillar lite udda samt spännande serier. Visst dessa är inte alls som dom flesta on-top serier men är man en som gillar mer andra saker, inte riktigt följer Gossip Girl eller så, så brukar man leta efter serier som sticker ut. Jag är sådan iallafall som gärna kollar serier som inte riktigt är som alla andra. Hoppas ni fick något smakprov iallafall. 😇
🍁
 

Kommentarer:

1 Emelie Karlsson:

Fantastiska Westworld!

Kommentera här: