Det pinsammaste jag har varit med om...

Ja, alla har vi varit med om ett gäng pinsamheter nån gång i livet. En av dom mest värsta känslorna är den där skammen den pinsamma stunden ger, eller hur man nu ska förklara bättre.. ja ni förstår nog 😉

Jag har varit med om ett gäng pinsamheter som jag helst bara vill glömma för det är så pinsamt. När jag satte mig ner för att komma på det mest pinsammaste stunden so far så tog det ett tag haha... MEN jag har nu en som jag nog skulle klassificera som det mest pinsammaste so far in my godddamn life.

Detta var när jag bodde i det första fosterhemmet och vi var på IKEA vid något tillfälle. Jag minns inte riktigt hur gamla vi var men kanske 8-10 år..?? Anyhows, vi var på IKEA för att kolla på möbler eller vad det nu var vi skulle kolla på.
 
Som ni vet så är IKEA väldigt stort och där vi var hade dom även en lagerlokal också där man kunde fynda lite och så. Jag och systern ville typ ''busa'' lite med föräldrarna så vi sprang iväg i lagerlokalen och gömde oss bakom en vägg. Vet inte vems idé detta var från början men det lät bra liksom och meningen var att vi skulle skrämma dom när dom väl kom fram. Det dumma var, som ingen av oss tänkte på, var att bakom mig (hon stod framför mig) så fanns det en dörr som var larmad. Ingen av oss tänkte på det och framförallt inte lilla jag som inte var en direkt smartass back then.

När föräldrarna kom och dottern kikade på dom så backade hon för att dom inte skulle se oss och jag backade ju automatiskt också rätt ordentligt... så mycket att jag stötte i den där förbaskade larmade dörren och ja, guess what... larmet på HELA IKEA slogs på. Inte nog med det så var det fullt med människor den dagen också... 

Jag och dottern sprang för glatta livet ut ur IKEA och väntade där ute tills dom andra kom. Påvägen ut så var det minst sagt ett gäng blickar man fick och GUD jag skämdes som bara den. Kände bara för att försvinna ur tomma intet ett tag för jösses... larmet på hela IKEA asså... 😱

Som tur var så kom inga vakter eller något sådant. Jag tror dom förstod att det var av misstag men snacka om pinsamt liksom. Snacka om att skämma ut sig inför hela IKEA typ (kändes det som). Föräldrarna tyckte väl att vi var pinsamma också och dom vart ju inte riktigt glada på oss efteråt när dom hittade oss utanför IKEA och låtsades som ingenting hade hänt. Heh... 

När jag tänker på det idag så facepalmar jag mig själv snarare och skrattar åt det. Back then så åkte vi inte dit på ett antal år haha..
 
Har ni varit med om något pinsamt? Vad var det i sådana fall? 😱
🍁

Kommentarer:

1 Helén Lindberg :

Minns en gång när mamma (din mormor) och min moster skulle åka och handla och frågade oss barn om vi ville ha något från affären!
Jag kom inte på något jag ville ha!
En liten stund senare kom jag på vad jag ville ha och fick syn på min mosters bil!
Jag springer fram till bilen och säger:Mamma, nu vet jag vad jag vill ha! Jag vill ha ......! (Kommer inte ihåg vad det va nu)!
Med då säger en äldre dam:Med lilla vän, jag är inte din mamma!
Jag hade alltså gått fram till 2 st totalt främmande människor som just satt sig i sin bil! (Som förövrigt va exakt likadan bil som min moster hade)!

Miss you!

2 Sofie:

Haha nej vad pinsamt!🙈😄

Kommentera här: