Sjukling

Jösses vilken morgon... vaknade upp av att halsen gjorde ont, öronen kändes och näsa är rena rama vattenfallet. Nä fy bubblan om jag nu åker på en rejäl förkylning... fast och andra sidan: Det är ju sjukmånader nu ju 😒  

Jag var hemma idag från skolan för jag inte mådde så bra.Har då inte gjort mycket idag heller mer än kollat på lite kläder online, myst med Nanna framför nån Netflix-film och letat efter bortglömda kläder i garderoben. Tänkte sätta mig ner med lite plugg ochså så jag inte hamnar efter, om jag orkar haha... min energi är borta typ..😂  Det konstiga är att jag har ingen feber. Jag brukar faktiskt inte få feber när jag blir förkyld men bra är väl det för när jag väl har feber så känner jag mig som en döende typ. Hoppas på att det inte blir värre!

Däremot är jag inte direkt taggad för kommande vintermånader då det brukar vara epidemier av vinterkräksjuka 😨
 Jag har inte haft vinterkräksjukan på flera år (tack gode gud för det) men man vet ju aldrig heller när man får det. Så under vintermånaderna så isolerar jag mig rätt lätt från omvärlden pga det för jag klarar inte av det. Saken är att jag har inte fobi, däremot har jag svårt att spy. Det tar så oerhört mycket energi när jag spyr att jag hinner svimma innan jag har fått upp allting. Hände nästan en gång och nejt tack! Kunde ha slagit huvudet i ordentligt i handfatets undersida om jag svimmade den gången. Jag spydde ganska våldsamt och min mage krampade så fick ingen luft tillslut och höll på att svimma. Jävligt obehangligt om ni frågar mig...
 
 
Pappa och Nanna ❤️
Nä får fortsätta att ta det lugnt idag så man inte blir värre. Jag ville ju faktiskt till skolan idag så blev rätt sur på mig själv för att jag inte kom så långt. Får hoppas på att jag kvicknar upp till imorgon och att min lilla påbörjning av förkylning försvinner eller minskar. Skönt iallafall att man inte har feber! ^^
🍁

Kommentera här: