Dom mest läskiga och hemsökta förbannelserna

Ursäktar för ett slappt uppdaterande men det är fullt upp med livet men jag försöker mitt bästa! Vi fortsätter med lite ''creepy-content'' nu under Halloweenveckan och idag blir det lite om förbannelser. Vad är en förbannelse och vilka är dom mest fruktansvärda (enligt mig)? 😨

En förbannelse är när man åkallar överanturliga krafter på någon eller något för att bringa olycka. Nu kanske man tror detta är någon slags saga för ''övernaturliga krafter existerar ju inte i verkligheten''. Jag säger som såhär: Människan vet inte och kan inte förklara exakt alltng när något oförklarigt händer. Exempelvis förbannelser. Just deal with it..

  1.  The Dibbuk Box
    Detta föremål är en vinlåda som, enligt judisk folktro, är hemsökt av en hemsk, elak och rastlös ande som hemsöker och besitter levande ting. En Dibbuk Box ska även ha blivit utlagd på eBay med en fruktansvärd hemsk backgrundstory. Den historian är rätt lång så man kan läsa mer om vad som hände HÄR. Personligen tar jag gärna ett enormt avstånd för religiösa hemsökta föremål som detta.... ehehhe....

    Det sägs att man ska aldrig öppna den för det är då man släpper lös demonen och den börjar sakta men säkert ta över den som öppnade den. Vi vet ju alla se vad som händer när du blir besatt av en demon... so kids, stay away from possessed items!
  2.  
    The Anguished Man
    Jag som konstnär kan ju säga såhär: Måla aldrig en målning av ditt eget blod. Seriöst, det ligger något sinister i detta. Tanken på hur denna konstnär måste ha mått och vilken mörk värld han måste ha levt... det ger mig kalla kårar verkligen.. helt klart den värsta enligt mig!

    ''The Anguished Man'' är en målning av en okänd konstnär som använde sitt eget blod mixat med färg och sedan, kort efter målningen var klart, begick självmord. Enligt dom som har ägt målningen då så har man hört röster, skrik, gråt och skuggfigurer. Enligt den första som hade målningen så sa hon att den var full av ondska med tanke på bakgrunden. Familjen som hade målningen efter kvinnan upplevde hemska och läskiga fenomen så som sonen ramlade i trappan, hustrun kände något ta i håret och dom alla såg skuggfigurer och hörde oförklariga gråtande.

    Dom la sedan ner målningen i källaren och filmade målningen för att visa en del av sakerna som händer med målningen. Jag kan säga att detta är läskigt och jag skulle aldrig våga ha en hemsökt målning... framförallt inte med den bakgrunden. Undrar hur konstnären mådde..



  1. (3)The Hands Resist Him
    Detta är också en målning av en konstnär vid namn Bill Stoneham. Bilden består av en pojke och en docka och bakgrunden består av händer som ser ut att försöka nå pojken. Den kom även upp på eBay också och det går en förbannelse kring tavlan. 

    Dom som har ägt tavlan säger att karaktärerna i målningen ska ha rört av sig själva och även gåt ut och in från bakgrunden. Det sägs även att dom som har varit i samma rum som målningen ska ha börjat må väldigt dåligt och känner sig svaga. Det har också rapporterats om att dom som tittar på målningen ska ha känt rädsla, skräck, fruktan Barn ska ha sprungit iväg skrikandes efter att bara ha tittat på målningen i några sekunder. Det ska även ha rapporterats att människor ska ha känt händer som tar på dom och även varm luft strömmat mot en.

    Idag står målningen på en konstgalleria (Grand Rapids, MI) och när dom som ägde gallerian pratade med konstnären om dom hemska event kring målningen så blev han förvånad. Däremot sa han att det är två stycken som dog inom ett år efter att ha köpt målningen...Something sinister is going on...
 
Här var några av dom mest läskigaste hemsökta och förbannade saker. Det finns tonvis där ute såklart men hade inte så mycket tid så dessa 3 blir dom mest hemskaste enligt min mening. Den värsta är såklart ''The Anguish Man'' och fy jag ryser bara av tanken. I am scared for life typ med hur den är målad och var den föreställer. Det där kallar jag en människas demon med tanke på hur dåligt konstnären måste ha mått. Jag menar, en bild säger mer än 1000 ord och man kan ju även se hur någon har mått när en bild har målats. Den bilden säger rätt ordentligt.....
🍁 

Kommentera här: