B-day

Hej och hoppsan! 😄

Ja dĂ„ fyller man 19 Ă„r idag dĂ„! Kul, ett Ă„r kvar innan man officielt kan gĂ„ till Systemet och handla sönder😂  Haha nĂ€ men skĂ€mtosido, kĂ€nns Ă€ndĂ„ skönt att snart lĂ€mna tonĂ„ren 😊  Ja hur kĂ€nns det nu dĂ„? Jag kĂ€nner ingen större skillnad mer Ă€n att man fĂ„r numera fylla i ''19'' istĂ€llet för ''18'' nĂ€r man fyller i Ă„lder eller annat sĂ„dant. KĂ€nns Ă€ndĂ„ ganska spĂ€nnande för jag tycker lite att ju Ă€ldre man blir, desto mer vĂ€xer man sakta upp. Visst, det finns dom som aldrig riktigt vĂ€xer upp men vad jag menar med detta Ă€r (för mig) sĂ„ kĂ€nns det som att man börjar förstĂ„ mer ju Ă€ldre man blir. Sedan Ă€r det ju sĂ„klart individuellt ocksĂ„ 😄 

Jag sjĂ€lv fick vĂ€xa upp ganska snabbt ocksĂ„ under min svĂ„ra barndom sĂ„ Ă€rligt talat sĂ„ kĂ€nner jag mig som 25 inombords och inte 19 men Ă€ndĂ„, Ă„lder Ă€r ju bara en siffra som sagt och sĂ€ger ingenting mer Ă€n hur lĂ€nge du har existerat pĂ„ jorden. 😇  Det sĂ€ger ju ingenting om vad du har för erfarenheter eller sĂ„, jag menar jag har fĂ„tt stĂ€ndigt höra nĂ€r man debatterar pĂ„ nĂ€tet att ''man Ă€r för ung för att förstĂ„'' nĂ€r man inte hĂ„ller med dom i frĂ„gan eller sĂ„ vilket jag tycker Ă€r rĂ€tt felaktigt. Som sagt, man behöver inte vara 50 för att förstĂ„ vissa saker för allt handlar om erfarenheter. Det finns dom barn som förstĂ„r betydligt mycket mer Ă€n dom flesta vuxna exempelvis.

Ja jag hoppas ni förstĂ„r my point here men jag kommer lĂ€gga ut lite vad jag fĂ„r idag senare idag eller imorgon. Det Ă€r för att jag lĂ€r kanske komma hem senare ikvĂ€ll dĂ„ det Ă€r lite att göra idag och sĂ„ mĂ„ste jag vĂ€nta tills finis har kommit hem frĂ„n skolan. Juste ja, nej jag Ă€r inte sjuk eller skolkar frĂ„n skolan utan det hĂ€r sĂ„hĂ€r att jag lĂ€ser FOTO2 med nĂ„gra till i klassen. Vi Ă€r fĂ„ sĂ„ vi har gemensam lektion med dom som lĂ€ser FOTO1 och det blir mycket repetition sĂ„ vi fĂ„r jobba hemma vissa mĂ„ndagar och vi har förövrigt bara en lektion pĂ„ mĂ„ndagar so that's why I am not in school haha...😂

NĂ€ hĂ€r fĂ„r jag bjuda pĂ„ lite nĂ„gorlunda obligatoriska födelsedagsselfieeees... Inte vĂ€rldens bĂ€sta och palla ta pĂ„ smink nĂ€r man inte ska göra nĂ„got speciellt. NĂ€ ni fĂ„r stĂ„ ut med ett trött lik hĂ€r 😉
 
(För er fashionistas sĂ„ Ă€r bodyn frĂ„n H&M, sĂ„ JÄVLA SKÖÖÖÖN)
🍁

Kommentera hÀr: