Mina topp 4 Creepypastas

Nu när det är Halloween och jag som har haft en aning bloggtorka, så kom jag äntligen på ett ämne att ta upp. Nämligen Creepypasta. För er som inte vet vad creepypasta är för något så är det kortfattat mycket läskiga och hemsökta spökhistorier från Internet. Dessa historier har ju sedan spridits överallt på internet och har tillslut fått människor världen över att tro på dom. Exempelvis gick det så långt att det var två unga flickor som mördade sin kompis, till ''hyllning'' av en creepypasta-karaktär känd som ''Slender Man''. Det har även gjorts ett spel om Slender Man men mer om det sen här. Här är mina topp 4 creepypastas:

  1.  The Rake
    Trotts att denna creepypasta-karaktär sägs ha funnits i verkligheten och att det även har gjorts en film, baserat på sann historia, om The Rake så är denna den mest hemska och läskiga karaktär jag känner till. Seriöst, denna skrämmer mig om någon creepypasta jag har läst om, ger mig mardrömmar!

    The Rake är ett människoliknande (samtidigt inte) monster (eller vad man nu ens ska namnge den) som stalkar och tillslut dödar sina offer. The Rake beskrivs som en blek, smal, naken och benig människoliknande varelse som har en rätt twistad kropp, då det också beskrivs som att proportionerna är onnaturliga, som om varelsen har överlevt en bilkrasch. Ansiktet sägs vara hemsökt hos den som lyckas ta en titt på varelsens ansikte, då ögonen är svarta och livlösa som ger, om något, ett extremt hemsökande känsla hos offret. Varelsen förföljer och trakasserar offret i några dagar med mardrömmar och visande för offret under nätterna. Många som har begått självmord, som beskriver eventen i sina sista brev som dokumentation, berättar att har kommer nämre varje natt. Han sitter oftast och stirrar på dig varje natt när du vaknar och förförljer dig genom dagarna, tills du helt tappar vettet...
  2. Smiledog.jpg
    Denna creepypasta är en bild på en hund (Husky) som ser ut att ''le'' väldigt läskigt och onskefullt med en hand som syns i bakgrunden, sakta söker sig mot den som tog bilden. Smiledog.jpg är läskig också tycker jag och bilden är rätt hemsökande. Ibland undrar man hur twisted vissa människors fantasi är men som sgat, denna är läskig och jag skulle gärna inte vilja se den bilden igen. 

    Uppkomsten av smiledog.jpg kom till när en författare kom på besök hos en äldre kvinna som tydligen hade en bra story för honom att skriva om. Dock så pratade inte kvinnan under mötet utan sprang in till sitt rum, stängde dörren och låste den och grät. Hon grät hysteriskt och pratade om att hon har haft hemska mardrömmar, visioner som har hemsökt henne så mycket och andra problem. Allt detta var på grund av en gammal disket där det fanns en bild. Smiledog.jpg

    Hon ska senare ha begått självmord.

    Det sägs att när man ser bilden så blir man galen då man hemsöks av mardrömmar och visioner. Det finns tydligen ingen ''äkta kopia'' av just orginalbilden (fast det finns hur många bilder som helst), utan man vet själv vilken som är den riktiga som tittare. Det är också då man vet med säkerhet att man har en säker död att vänta...
  3. Slender Man
    Ja, man kan ju inte ha en lista utan Slender Man i det. Slender man är en creepypasta-karaktär jag nämnde om tidigare och jag tror dom flesta av er redan känner till honom. Om inte minst efter den där händelsen iallafall som slutade i tragedi, eller spelat spelet.

    Hur som helst så sägs även Slender Man ha existerat i verklighet precis som The Rake. Det sägs finna bevis genom bilder bland annat. Det spekuleras även om att The Rake och Slender Man arbetar tillsammans men ja, vem vet? Om så är fallet är jag som sagt, inte ett dugg förvånad. Jag menar, dom är ju den bästa duon i detta iallafall, borde ju gifta sig också! 😂

    Nä men let's be serious. Slender Man är en mycket lång, smal, blek människoliknande varelse med kostym som har gömda tentakler på ryggen, som kommer fram under attack mot sitt offer. Slender Man beskrivs också som ansiktslös då det inte finns några ansiktsdrag whatsoever vilket också är ett av Slender Mans främsta karaktärsdrag. Det sägs att den som har sett Slender Man kommer inom sin tid att dö, då Slender Man (som The Rake) förföljer och trakasserar sina offer. Offret upplever hemska visioner och mardrömmar vilket leder till att man rent ut sagt blir galen. Sedan vet man inte helt vad som händer med offren då dom oftast brukar försvinna ur tomma intet...


  4. The Smiling Man
    Denna ger mig rysningar faktiskt. Tänk att stöta på detta en kväll när det är mörkt? Ja, det ger mig kalla kårar och jodå, vissa människor är pure insane... Uhhh ....

    The Smiling Man är baserat på ett s.k ''vittnesmål'' (den är skriven på det sättet) där en individ skulle gå hem mitt i natten. Det hade var en lugn och stillsam natt. Inga speciella konstigheter med andra ord skulle man tycka.

    Individen gick vidare och efter ett tag märkte han något längre bort på gatan. Det var en man som dansade väldigt konstigt. Han dans-gick så att säga då det var svårt att fastställa exakt vad för dans det var, man kunde ta det som att han var full. Mannen ska ha varit lång och hade en gammaldags kostym på sig. Hans ögon beskrivs som öpnna och galna och munnen... munnen var formad i ett mycket groteskt och hemsökt leende. Värre än dom tecknade figurer man brukar se. Mannen blev ändå tvungen att gå vidare, trotts den hemska, groteska och mystiska syn av denne man.

    Han gick förbi mannen hastigt, utan att ens titta på mannen (vilket jag heller inte hade gjort) och sedan, när han kom till andra sidan gatan, så vände han sig om för att se om mannen var kvar. Den mystiska mannen hade stannat, slutat att dansa och sakta vänt sig mot honom... munnen var fortfarande formad som ett groteskt leende.

    Plötsligt efter ett tag ska mannen ha börjat sakta gå fram mot individen men eftersom individen var så chockad över detta så stod han bara kvar. Plötsligt ska den mystiska mannen ha stannat upp igen med det groteska leendet och sedan vänt sig om och börja gå iväg. Dock insåg individen att mannen gick inte längre bort då hans figur blev större och större. Mannen var efter individen.

    Det hela slutar med att individen kom hem utan att ha blivit skadad. Han berättar att den mystiske mannen var varken full eller hög på droger, utan det där var ett tecken på ren galenskap och det skrämde honom mest....
     
Det finns massor av creepypastas jag gärna hade velat ta med på min lista. Dock hade jag inte riktigt tiden till det just nu men det kommer säkert fler listor. Dessa blev mina topp 4 creepypastas och dom är alla lika nerve wracking för mig. Om inte minst The Rake! 😱 

Ska snart påbörja min Halloween-sminkning så give me good luck!
🍁

Kommentarer:

1 Freja:

Så nice inlägg! Den leende mannen är en favorit bland creepypastor! :)

Kommentera här: