Nanna

Jag har haft rätt många husdjur under min barndom hemma hos mina biologiska föräldrar samt hos den första fosterfamiljen. Under åren jag bodde hemma hos mina biologiska föräldrar hade vi allt från fågel till katter och nu hund. Så att säga så hade vi dom här djuren under dom 8 åren jag bodde hemma:
  • 2-3 råttor
  • En dvärgshamster
  • En fågel
  • 2 katter (Norsk skogskatt var vår äldsta katt, den andre vet jag ej för hon var upphittad som kattunge)
  • 30 dansmöss (det gick överstyr där kan jag säga när det kom till avel....)
  • En tam orm (majsnok som hette Otto och var lika kelig som en hund/katt)
  • En eremiträfta
Sen när jag kom till första fosterfamiljen så köpte dom en hund och jag tränade den hunden i agility sedan hon var en liten valp. Hon var en blandras mellan Bichon Frisé och Coton de Tuléar. Gud saknar henne fortfarande idag då jag höll på mycket med den hunden och så. Riktigt sötnos var hon!❤️  Hon var värsta pälsbollen när vi skulle hämta hem henne, tänk er själva; En liten 8 veckors valp, fluffig som en långhårig kanin med en ihoprullad svans som liknar en puffboll som viftade intensivt. Jag menar.... SÖTCHOCK!!😻
 
Idag så har vi faktiskt en hund här hos mamma och pappa. Visst hon har funnits här länge då hon är 7 år gammal. Hon heter Nanna och är en mellanpudel men är väldigt liten för att klassas som en mellanpudel. Ärligt talat hon ser ut som en liten pudel haha... Men jag och Nanna har bundit ganska bra sen jag flyttade hit. Ett exempel är när vi firade pappas födelsedag så hade vi nästan hela släkten här. Jag och pappa + några av dom andra vuxna besätmde för oss att gå ut med min lillasyster och dom andra barnen så dom kunde få springa av sig lite innan hemfärden. Nanna brukar annars vara väldigt mattekelig och det är mamma som är ''huvudmatte'' men nu var hon inte ute med oss och när pappa skulle ha Nanna för barnen drog iväg mig (jag brukar vara känd bland barn haha...) och Nanna.... hon blev galen. Lika mattegalen som när mamma går till tvättstugan typ. Hon gnällde som bara den så ja... ibland duger man men hon lyssnar på mig mer också medans hon aldrig lyssnar på pappa haha 😂

Nä och i somras så passade jag på att träna agility med Nanna. Se om hon gick med på det och joda, hon lärde sig snabbt. Jag saknade agilityn väldigt mycket så det var kul att Nanna tyckte om det också. Jag hade inte fortsatt med agilityn om Nanna inte fann intresse i det. Man ska inte pressa hunden ju så 😊  Är så glad att jag har Nanna, världens gosigaste och kelgalna hund jag någonsin har mött än så länge. Hon kommer och gosar med en framförallt när man är ledsen. Jag har läst om att hundar brukar vara bra på att känna av människor och det ka jag gott och väl instämma haha...

Har ni några husdjur och vilka i så fall? ^^ 
 
 
 
Från våran agility-runda i somras. Visst är hon duktig???❤️
Det här med agility som ni ser i gifen är att jag blev tvungen att använda mig av redskap jag hade hemma. Riktiga agilityredskap är inte alltid det billigaste tyvärr och framförallt när man inte har så goda möjligheter just ekonomiskt men det kommer nog nån dag.

Så vad gör man då om man inte har agilityredskap? Ta det man har hemma! I mitt fall två tråkiga plaststolar, två innebandyklubbor (spelade innebandy i ca 10 år) och nån pinne jag inte kommer ihåg vad det var haha... Nä men var lite kreativ! Sedan kan jag ju inflika att det är aldrig försent att börja träna sin hund (om hunden inte nu har problem med hälsan såklart). Rekomenderar agility för er alla hund- och kaninägare där ute! Jättekul är det! Jag kan faktiskt skriva ett inlägg om just hur man gör med agility om man är nybörjare och vill prova på. Skulle ni vilja det? 😊

Kommentarer:

1 Annie%20-%20Fotograf%20i%20Link%F6ping%20%26%20Stockholm:

Mysigt med djur :)
Jag har en katt nu, under tiden jag bodde hemma hade vi kanin(er), fiskar och grodor :)

Kommentera här: