När det inte riktigt blir som man tänkt sig...

Ja.. jag skulle ju ha fixat sminkningen och följt med på den där festen men blev inte riktigt alls som jag hade tänkt mig. Hela dagen har jag inte känt mig speciellt bra i välmående och återigen har min apptit sjunkigt. Jag har ju tvingat i mig mat så att säga men mår allltid lika dåligt efteråt. Ärligen så vill jag bara rent ut sagt spy så fort jag har ätit. Får väl samtidigt vara taksam med att jag inte kan spy heller...

Som sagt har inte mått så bra alls under gårdagen. Jag tryckte bort det ganska mycket men det kom mer senare frammåt kvällen. Jag började få ångest och detta ville jag inte att min kära skulle se heller. Jag menar, inte alls kul att se någon må dåligt och dessutom börja få ångest. Jag sa tillslut att jag inte ville gå för jag mår inte bra på grund av ångest, fick lite tröst på det och gos (mysigt) men det räckte inte hela vägen. För stunden kändes det bra och jag fick energi till att orka med festen men det small igen. Som sagt, jag insåg då att det krävdes mycket mer än så för att få min ångest att gå iväg. Så jag ringde en kär vän och vi pratade länge. Det som är så bra är att vi båda förstår varandra till 1111100000% typ så det kändes bra efteråt. Dock kunde jag inte gå med till festen alls.

Jag försökte fixa mig under tiden jag pratade med min kompis men vi båda konstaterade tillslut att det är bäst att jag stannar hemma denna gången. Jag mådde för dåligt och allting blev bara så fel och jag var stressad då vi skulle strax åka. Som dom flesta av er redan vet så klarar jag inte av stress alls. Känns inte direkt bra att riskera att få en ångestattack på en fest liksom så jag hängde inte på. Dom andra åkte istället så jag hoppades dom hade roligt iallafall, även fast jag inte var där.

Nu i efterhand känns det ändå piss på ett sätt. Kändes som att jag svek och så för att jag inte kunde. Jag ville hänga på men samtidigt kunde jag inte då jag rent mentalt var omskakad. Jag var sååååå nära att få en ångestattack, bryta ihop mitt framför hela skiten. Men ibland är det väl bättre att man stannar hemma och hämtar sig själv lite. Eftersom det tog åt så mycket energi av att hindra attacken redan från början så är jag som bakfull idag. Ingen energi alls utan en levande zombie...

Nåja, det finns en annan fest nästa helg så kanske kan komma dit iallafall. Jag ber om ursäkt för sminkningen och att det inte blev av men funderade på att göra det idag eller nån gång i veckan. Har ju köpt sminket av en anledning så lika gärna bra att använda den. Jag ska iallafall försöka hålla humöret uppe idag så håller tummarna!👏
🍁

Kommentarer:

1 josephine Asplund:

Ha en fin dag! Kram<3

Kommentera här: