Vuxna barn

Jag är just nu rasande men hej förresten! Vaknade inte för så länge sedan och började kolla igenom en diskussion på nätet (som vanligt). Det brukar vara liten som enrutin för mig att kika på intressanta diskussioner. Jag själv älskar att debattera (hehe). Däremot blev jag väldigt, väldigt förbannad på just denna diskussion och vad det handlade om. 

Jag tänker inte nämna namn eller visa bilder. Jag hänger inte ut människor som inte redan är allmänt kända så som politiker. Det som debatten handlade om var om en skola vars elever från årskurs 7-9 skulle ställa frågor till Gustav Fridolin (MP) angående skola. Det låter klokt tycker jag men det som sedan gör mig förbannad är när Sverigedemokraternas Kent Ekeroth och Jörgen Fogelklou sprider en bild på dom här barnen med motivering ''Klasskompisar...''. Vad syftar dom på? Jo, en 15-åring som har skäggväxt. Detta blir som sagt en debatt om vem killen är och ''om han är vuxen'' och så vidare. Ekeroth har även skrivit ''är man med i leken får man leken tåla'' bara för att människor blir arga på den uthängning han och den andra gjorde. 

Jag tycker det är VIDRIGT att hänga ut på detta sätt. Dom bevis som redan finns angående den här stackars pojkens ålder är att han är född i Sverige enligt uppifter och hans personnumer står på 01. Finns en bild på hans betyg från årskurs 7 och han går nu i 9:an. Ändå går folk bananas för att han har skäggutväxt?! Påstår att han är vuxen trotts dom bevis som redan finns??!

Han är född i Sverige och seriöst, varför skulle man då ljuga om sin ålder när man är född här, uppvuxen här och har fått ett personnummer sedan födsel? Det låter inte logiskt i mina öron det där. Sedan verkar en del människor har oerhört svårt att förstå att man kan komma in tidigt i puberteten när man är barn också. Jag har flertalet kompisar som fick skäggväxt redan vid 14-15 års ålder. Jag själv fick bröst och mens när jag var 10 år gammal, var nästan fullt utvecklad (kroppsmässigt) när jag var runt 13 år gammal. Ska vi som kom in tidigt anses som vuxna redan när vi är 15 år gammal, på grund av utseende även när man är född i Sverige??! 

Jag förstår argumentet som människor som håller med Ekeroth har. Men det här går över gränsen känner jag. Argumentet är ju att han ska ha ljugit som några andra har gjort som har kommit hit, däremot det jag INTE förstår är hur man kan göra såhär mot en svensk. En som är FÖDD och UPPVUXEN i Sverige. Snacka om att göra skillnad på även svenskar utefter utseende och sedan håna ett barn på detta sätt, enbart för att han har skäggväxt. Seriöst det verkar vara en stor okunskap kring tidig pubertet oh för detta får barn som denna pojke, som svensk, skit för och blir smutskastad och hånad av svenska politiker.

Detta är ett av det smutkastning som sker från fiendesfientliga källor och vi kan seriöst inte bara stå och glo på detta trams och hat. Nu har en 15-åring fått skiten pga hans utseende och för att han inte ser svensk ut.

Du, Kent Ekeroth, du är en av många som står för hatet och fiendesfientliga hatpropaganda som sprids i dagens samhälle! Det du gjorde, trotts dom bevis som redan finns, är så lågt, så lågt. Du borde skämmas och avgå som politiker! En politiker hånar inte ett barn, en 15-åring utefter utseende på detta sätt för att vinna lite ''godhetspoäng'' för partiet Man hånar och smutskastar inte ett barn på detta sätt du gjorde! Du luktar 30/40-talets Tyskland!!!😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡
🍁
 

UPPDATERING: Det visar sig att barnet inte är född i Sverige utan kom hit till Sverige som 6 åring. Man kan ändå inte ljuga om sin ålder när man är 6 år som vissa hatfulla människor hävdar det, så det förändrar fortfarande inte faktumet över hans ålder och hans personnummer. Han är fortfarande 15 år och Ekeroth med mera gör fortfarande inte rätt som går på ett barn!!😡

Kommentera här: